2024/03/04 更新

写真a

サイトウ アリフミ
齋藤 有史
SAITO, Arifumi
所属
大学教育推進機構 基盤教育センター 助教
職名
助教
連絡先

メールアドレス

学位

  • Applied Linguistics ( 2019年12月 )

研究キーワード

  • English as an International Language

研究分野

  • 人文・社会 / 言語学  / English as an International Language

学歴

  • 2018年7月 - 2019年12月

経歴

  • 宇都宮大学   基盤教育センター   助教

    2022年4月 - 現在

留学歴

  • 2019年7月 - 2019年12月   Monash University  

  • 2011年9月 - 2014年3月   University of California, San Diego  

 

論文

  • Effect of Expanding-Circle Intercultural Communication on L2 Speaking and Listening Self-Efficacy

    Younghyon Heo, Arifumi Saito

    AsiaTEFL Proceedings 2023   2024年1月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

  • Challenges and Approaches in Adopting EIL in a Japanese EFL: Internal and External Factors 国際誌

    Arifumi Saito

    The Asian Conference on Education & International Department 2023 Official Conference Proceedings   2023年6月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   出版者・発行元:The Asian Conference on Education & International Department  

    This study explores how the English education policy in Japan (external factor) and Japanese EFL learners' mindsets toward their dialects (internal factor) affect their attitudes toward Japanese English. Also, we discuss how their attitudes toward dialects influence their self-esteem and self-confidence. First, the Japanese English education policy focuses on American or British English and strongly encourages learners to speak either of the two varieties in place of Japanese English (a unique variety of English spoken in Japan from the World Englishes point of view). In other words, it prioritizes American or British English over learners' own English (Japanese English), which results in their negative attitudes toward Japanese English. Second, we review some studies showing how Japanese speakers' negative attitudes toward dialects in general influence their perception of Japanese English (internal factor) and how they eventually influence their self-esteem and self-confidence, negatively affecting L2 performance. Finally, in this paper, we propose effective ways to introduce the concepts of "English as an International Language (EIL)," "World Englishes (WE)," and "Intercultural Competence (IC)" into English education based on the pedagogical implications of previous EIL studies. By learning these new ideas, Japanese EFL learners can gain the confidence to accept and speak Japanese English, leading to greater self-esteem and confidence in using English.

    DOI: 10.22492/issn.2189-101X.2023.43

  • Correlation Between Japanese EFL Learners’ Attitudes Toward L1 Dialects and Japanese English 査読

    Arifumi Saito

    International Journal of Linguistics   15 ( 1 )   1 - 19   2023年2月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.5296/ijl.v15i1.20691

  • Implementing Implicit EIL: Design, Practice, and Its Effect 査読

    Arifumi Saito, Younghyon Heo

    International Journal of Language, Literature and Culture (IJLLC)   2 ( 5 )   46 - 55   2022年10月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.22161/ijllc.2.5.7

  • スポーツ・コーチングにおける言語使用の分析可能性--サッカー競技にみられる「テンポ」と「リズム」に着目して 査読

    酒井晴香、栗原翔吾、齋藤有史、原仲碧

    質的心理学研究   20 ( special )   97 - 104   2021年12月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • L2 Learners’ Selection of Formality in Japanese Verbs: Linguistic and Non- Linguistic Factors 査読

    Arifumi Saito

    International Journal of Linguistics, Literature and Translation   4 ( 7 )   89 - 97   2021年7月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.32996/ijllt.2021.4.7.10

  • Factors Influencing EFL Learners’ Attitudes toward English Varieties 査読

    Arifumi Saito

    International Journal of Language and Literary Studies   3 ( 2 )   277 - 289   2021年6月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.36892/ijlls.v3i2.623

  • Promoting English Speaking Confidence through Online Expanding Circle Communication 査読

    Arifumi Saito, Heo Younghyon

    SHS Web of Conferences   102   2021年1月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.1051/shsconf/202110201010

  • Building Confidence in L2 Speaking through the Expanding Circle Communication : Practicing English as an International Language (EIL) 査読

    Arifumi Saito, Younghyon Heo, Jeremy Perkins

    Journal of Language Sciences   27 ( 2 )   199 - 228   2020年5月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

    DOI: 10.14384/kals.2020.27.2.199

  • Combining Grammar Translation and Task-Based Language Teaching 査読

    Arifumi Saito

    The 9th Asian Conference on Language Learning (ACLL2019)   2019年5月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

  • Effect of Expanding-Circle Intercultural Communication on L2 Speaking and Listening Self-Efficacy

    Younghyon Heo, Arifumi Saito

    AsiaTEFL Proceedings 2023   951 - 962   2024年1月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

  • Challenges and Approaches in Adopting EIL in a Japanese EFL: Internal and External Factors

    Arifumi Saito

    The Asian Conference on Education & International Department 2023 Official Conference Proceedings   2023年6月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者  

▼全件表示

講演・口頭発表等

  • World Englishes: Motivating Students with the New Goals in EFL Classes 国際会議

    Heo Younghyon, Arifumi Saito

    Winter Conference of the Korean Association of Language Sciences  2022年2月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2022年2月

    会議種別:口頭発表(一般)  

  • Intercultural Communicative Activities Focusing on World Englishes

    Arifumi Saito

    Meisei University International Studies Center Professional Development Forum  2022年1月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2022年1月

    会議種別:口頭発表(一般)  

  • L2 Learners’ Linguistic and Cultural Background Influencing the Selection of Formality in Japanese Verb Forms 国際会議

    American Association Applied Linguistics (AAAL) 2021 Virtual Conference  2021年5月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2021年5月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

  • Promoting English Speaking Confidence through Online Expanding Circle Communication 国際会議

    Arifumi Saito, Heo Younghyon

    2nd International Conference on Educational Technology, Language & Technical Communication (ETLTC2021)  2021年1月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2021年1月

    会議種別:口頭発表(一般)  

  • L2 Learner Autonomy in Learning Target Grammar and Social Context 国際会議

    Arifumi Saito

    The 9th Asian Conference on Language Learning (ACLL2019)  2019年5月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2019年5月

    会議種別:口頭発表(一般)  

  • Effect of EIL intercultural communication on L2 speaking and listening self-efficacy 国際会議

    Younghyon Heo, Arifumi Saito

    The 21st AsiaTEFL International Conference  2023年8月  AsiaTEFL

     詳細を見る

    開催年月日: 2023年8月

    開催地:Korea  

  • Interrelationship between Japanese EFL learners’ attitudes toward L1 dialects and Japanese English 国際会議

    Arifumi Saito

    The 9th Asian Conference on Education & International Department (ACLL2023)  2023年3月  The International Academic Forum (IAFOR)

     詳細を見る

    開催年月日: 2023年3月

    開催地:Tokyo  

▼全件表示

 

授業

  • Integrated English ⅡA  G220927

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅡA  G220727

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅠA  G200726

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅠA  G201126

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅠA  G201326

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅠA  G200926

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅡA  G221127

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅡA  G221527

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅡA  G221327

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅠA  G201526

    2022年度  ( 大学 )

▼全件表示