2024/07/07 更新

写真a

イトウ ユウシ
伊藤 優史
Ito Yushi
所属
大学教育推進機構 基盤教育センター 助教
職名
助教

学位

  • M.Ed.(TESOL)

研究キーワード

  • Task Based Language Teaching (TBLT)

研究分野

  • 人文・社会 / 外国語教育  / タスクを用いた英語教育

学歴

  • University of Wollongong (Australia)

      詳細を見る

    国名: オーストラリア連邦

経歴

  • 宇都宮大学   大学教育推進機構基盤教育センター   助教

    2020年4月 - 現在

  • 神奈川県教育委員会   神奈川県立山北高等学校   教諭

    2013年4月 - 2020年3月

所属学協会

  • International Association for the psychology of language learning (IAPLL)

    2022年4月 - 現在

  • International Association for Task-Based Language Teaching (IATBLT)

    2022年1月 - 現在

  • 全国語学教育学会

    2020年4月 - 現在

留学歴

  • 2010年12月 - 2012年1月   University of Montana (USA)  

取得資格

  • 中学校・高等学校教諭一種免許状(外国語)

 

講演・口頭発表等

  • Ito, Y. (2018, November 26-28). Analysis of a Japanese Speaker’s English Pronunciation (Poster Presentation). The International Conference on Applied Linguistics Association Australia (ALAA), Australia 国際会議

    2018年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:ポスター発表  

  • Ito, Y. (2021, November 12-15). How do teachers provide feedback on L2 pronunciation in online study? 47th Annual International Conference on Language Teaching and Learning & Educational Materials Exhibition (Virtual), Japan. 国際会議

    2021年1月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

  • Ito, Y. (2023, June 19-21). Exploring L2 learner Task Engagement in the classroom: A longitudinal case study of Japanese EFL learners. The 10th International Conference on Task-Based Language Teaching, Khon Kaen University, Thailand. 国際会議

    2023年6月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

  • Ito, Y. (2024, February 17). Multimodality in the EFL Reading Classroom (An invited talk). JALT Teacher Development SIG 2024 ‘Moving Towards Sustainable Education’, Hakodate University, Japan. 招待

    2024年2月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2024年2月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

    開催地:Hakodate University  

    Multimodality in the EFL Reading Classroom

  • Ito, Y. (2024, July 5-7). Exploring the effect of task sequencing in writing instruction: Perceptions of Japanese EFL university students and instructors on the SSARC model. The 5th Task-Based Language Teaching in Asia Conference, Meijo University Nagoya, Japan. 国際会議

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

 

授業

  • Integrated English ⅠA  G200313

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅡA  G221114

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅡA  G220314

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅡA  G220714

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅠA  G200139

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅠA  G201113

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅡA  G220527

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅠA  G200713

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅠA  G200526

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅡA  G220140

    2022年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅠA  G200726

    2021年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅠA  G200526

    2021年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅠA  G200326

    2021年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅠA  G200139

    2021年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅡA  G220140

    2021年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅡA  G220327

    2021年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅡA  G220527

    2021年度  ( 大学 )

  • Integrated English ⅡA  G220727

    2021年度  ( 大学 )

▼全件表示