Updated on 2023/05/15

写真a

 
Kozue Miyashiro
 
Organization
Cooperative Faculty of Education Schoolteacher Training Course / Education and Human Sciences (Educational Psychology) Assistant Professor
Graduate School of Regional Development and Creativity Division of Social Design (Master's Course) Graduate Program in Studies on Community and Human Development Assistant Professor
Title
Assistant Professor

Degree

  • 博士(心理学) ( 2019.2   筑波大学 )

  • 修士(心理学) ( 2013.3   筑波大学 )

Research Interests

  • 感性情報

  • 表現

  • 言語処理

Research Areas

  • Humanities & Social Sciences / Cognitive science

  • Humanities & Social Sciences / Experimental psychology

Education

  • University of Tsukuba   人間総合科学研究科   博士後期課程

    - 2016.3

  • University of Tsukuba   人間総合科学研究科   (博士前期課程)

    - 2013.3

Research History

  • Utsunomiya University   Graduate School of Regional Development and Creativity Division of Social Design (Master's Course) Graduate Program in Studies on Community and Human Development   Assistant Professor

    2021.4 - Present

  • Utsunomiya University   Cooperative Faculty of Education Schoolteacher Training Course / Education and Human Sciences (Educational Psychology)   Assistant Professor

    2021.1 - Present

  • International University of Health and Welfare

    2016.9 - 2017.1

  • University of Tsukuba   人間系   Researcher

    2016.4 - 2017.1

  • Tokyo Seitoku University

    2016.4 - 2016.9

Professional Memberships

  • 関東甲信越英語教育学会

    2019.10 - 2020.3

  • 日本教育心理学会

    2016.9 - Present

  • Cognitive Science Society

    2012.1 - Present

  • 日本認知科学会

    2011.5 - Present

  • 日本心理学会

    2011.5 - Present

  • 日本認知心理学会

    2011.1 - Present

▼display all

Qualification acquired

  • Health Supervisor (second kind)

 

Papers

MISC

  • 対話的活動を通じた教師効力感の変容 ――令和3年度「教職入門(中・高)」実施報告と効果検証――

    宮代こずゑ, 南伸昌, 上岡利夫

    宇都宮大学共同教育学部教育実践紀要   ( 9 )   31 - 37   2022.8

     More details

    Authorship:Lead author   Language:Japanese  

  • 防災・減災の視点を取り入れた食育——教科等横断的な教育内容の編成に向けた課題の所在——

    上原秀一; 久保元芳; 大森玲子; 石川隆行; 笠岡(坪山)宣代; 宮代こずゑ

    宇都宮大学共同教育学部実践紀要   ( 9 )   3 - 10   2022.8

     More details

    Language:Japanese  

  • 大学生における内集団バイアスと個人・集団自尊心の関連:報酬分配課題を用いた検討

    宮代こずゑ , 扇谷昌克

    宇都宮大学共同教育学部研究紀要   ( 72 )   75 - 83   2022.3

     More details

    Authorship:Lead author   Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 教育実習生の評価に関する調査:年度別比較による教育実習改革の効果検証

    宮代こずゑ, 南伸昌

    教育学部教育実践紀要   ( 8 )   37 - 43   2021.8

     More details

    Authorship:Lead author   Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 大学生の自尊感情と親の養育態度の関連

    宮代こずゑ 岩岡紗希

    宇都宮大学共同教育学部研究紀要   ( 71 )   13 - 19   2021.3

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 挿絵が読みの動機づけおよび精緻化に及ぼす影響について:心理学実験による検討

    宮代こずゑ 丹羽康太

    宇都宮大学共同教育学部研究紀要   ( 71 )   3 - 8   2021.3

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 言語表現力育成と連動した食育プログラムの開発――小学生を対象とした実践を踏まえて――

    大森玲子 上原秀一 佐藤雅子 露久保美夏 田尻泉 久保元芳 宮代こずゑ

    地域デザイン科学   ( 8 )   45 - 52   2020.9

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 大学生における食生活指針への関心・実行状況調査――食行動に関する心理的問題との関連――

    白石智子 大森玲子 宮代こずゑ 石川由美子

    地域デザイン科学   ( 9 )   43 - 49   2020.9

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 5 歳児の語い理解と創造性の関連について

    石川隆行 宮代こずゑ 稲川和美 坂本修子 余川美智雄

    宇都宮大学共同教育学部実践紀要   ( 7 )   2020.8

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 推薦入試合格者への入学前学習に関する教育的実践(4)―学習心理学での学習支援―

    宮代こずゑ

    宇都宮大学共同教育学部実践紀要   ( 7 )   381 - 284   2020.8

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 推薦入試合格者への入学前学習に関する教育的実践(1)―改善に向けて―

    川原誠司 石川隆行 宮代こずゑ 久保田愛子

    宇都宮大学共同教育学部実践紀要   ( 7 )   357 - 360   2020.8

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 意思決定と後悔生起のプロセスに関する基礎的研究

    宮代こずゑ 川田紘之

    宇都宮大学共同教育学部実践紀要   ( 7 )   15 - 22   2020.8

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 「あなたと私は仲が良い」?ーー大学生の攻撃的ユーモア利用とその背景ーー

    宮代こずゑ 冨田茉林

    宇都宮大学教育学部研究紀要   ( 70 )   71 - 78   2020.3

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)   Publisher:宇都宮大学教育学部  

  • 英語教員の力量形成に関する一考察――校種による研修参加頻度及び英語教員としてのスキルの違いーー

    田村岳充 宮代こずゑ

    宇都宮大学教育学部研究紀要   ( 70 )   191 - 202   2020.3

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 中学生が抱えている多様な不安およびその関連要因に関する調査:生徒指導上の諸課題に関する一考察

    宮代こずゑ 五月女裕昭

    宇都宮大学教育学部研究紀要   ( 70 )   83 - 92   2020.3

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)   Publisher:宇都宮大学教育学部  

  • 教育心理学教育の体系化に向けて(4) ―学習・認知の領域における整理と統合―

    宮代こずゑ

    宇都宮大学教育学部教育実践紀要   ( 6 )   57 - 63   2019.8

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)   Publisher:宇都宮大学教育学部  

  • 大学生における異性の友人/恋人関係の相違: 友人関係場面における目標志向性と恋愛行動の関連から

    宮代こずゑ 及川 富裕伽

    宇都宮大学教育学部教育実践紀要   ( 6 )   47 - 52   2019.8

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (scientific journal)   Publisher:宇都宮大学教育学部  

  • 大学生のTwitter 利用に関する予備的調査: 自己概念に着目して

    宮代こずゑ

    宇都宮大学教育学部教育実践紀要   ( 6 )   57 - 63   2019.8

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 教育心理学教育の体系化に向けて(7) ―研究法の領域における整理と統合―

    石川隆行 宮代こずゑ 久保田愛子

    宇都宮大学教育学部教育実践紀要   ( 6 )   389 - 392   2019.8

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 共食イメージによる言葉掛け効果に関する予備的研究

    大森 玲子 , 白石 智子 , 宮代 こずゑ , 石川 由美子

    宇都宮大学地域デザイン科学部研究紀要   ( 5 )   35 - 41   2019.2

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 中学生のパーソナリティ傾向と親の養育態度の関連:教育現場における問題解決を目指して

    宮代こずゑ 添谷幸栄

    宇都宮大学教育学部教育実践紀要   ( 4 )   39 - 44   2018.3

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)   Publisher:宇都宮大学教育学部  

  • 意味一致効果の生起に関する検討 : 手書き文字を用いた場合

    宮代 こずゑ , 原田 悦子

    筑波大学心理学研究   ( 52 )   35 - 46   2016

     More details

    Authorship:Lead author   Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 語義とタイポグラフィの意味不一致効果 : 視覚世界パラダイムを用いた検討 (思考と言語)

    宮代 こずゑ , 小杉 慎一郎 , 原田 悦子

    電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報   115 ( 441 )   19 - 24   2016.1

     More details

    Authorship:Lead author   Language:Japanese   Publishing type:Research paper, summary (national, other academic conference)  

  • 語義と聴覚表現の意味一致が語の処理に及ぼす影響 : 声質・サイン音を用いた場合

    宮代 こずゑ , 原田 悦子

    筑波大学心理学研究   ( 50 )   31 - 37   2015

     More details

    Authorship:Lead author   Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 単語の意味と韻律の印象一致度が潜在記憶に及ぼす影響 : タイポグラフィに合わせた発話韻律を用いた実験研究

    宮代 こずゑ , 原田 悦子

    筑波大学心理学研究   ( 46 )   31 - 37   2013

     More details

    Authorship:Lead author   Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 画像認証システムによる本人認証(2) : 画像の種類及び再認のテスト反復効果

    宮代 こずゑ , 原田 悦子 , 高橋 知世 , 北神 慎司 , 須藤 智

    電子情報通信学会技術研究報告. LOIS, ライフインテリジェンスとオフィス情報システム = IEICE   112 ( 35 )   9 - 14   2012.5

     More details

    Authorship:Lead author   Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

  • 画像認証システムによる本人認証(1) : 登録画像の選択に影響を及ぼす要因の検討

    高橋 知世 , 北神 慎司 , 宮代 こずゑ , 原田 悦子 , 須藤 智

    電子情報通信学会技術研究報告. LOIS, ライフインテリジェンスとオフィス情報システム = IEICE   112 ( 35 )   1 - 8   2012.5

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution)  

▼display all

Presentations

  • 小学生における攻撃性とゆるし傾向性および共感性の関連についての調査

    宮代こずゑ; 岩川貴栄

    日本心理学会第86回大会  日本心理学会

     More details

    Event date: 2022.9

    Language:Japanese   Presentation type:Poster presentation  

  • 大学生におけるTwitter利用の背景:心理的居場所感に着目して

    宮代こずゑ; 野沢里穂

    日本教育心理学会第64回総会  日本教育心理学会

     More details

    Event date: 2022.8 - 2022.9

    Language:Japanese   Presentation type:Poster presentation  

  • When we feel watched: Effects of presenting the teacher’s face on students’ monitors during online classes International conference

    Kozue MIYASHIRO

    44th Annual Meeting of Cognitive Science Society  Cognitive Science Society

     More details

    Event date: 2022.7

    Language:English  

    Venue:Toronto   Country:Canada  

    Other Link: https://escholarship.org/uc/item/7q0015qh

  • 拡張的・非拡張的パーソナルスペースと対人印象の関連:被侵害感情と対処行動に着目した検討

    宮代こずゑ , 磯 真奈美

    日本認知心理学会第19回大会  2022 

     More details

    Event date: 2022.2 - 2022.3

    Language:Japanese   Presentation type:Poster presentation  

  • 大学生における教育実習後の教職志向:教育実習体験および教師効力感との関連から

    宮代こずゑ , 南伸昌

    令和3年度日本教育大学協会研究集会  2021.10 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

  • 大学生における内集団バイアスと個人・集団自尊心の関連:報酬分配課題を用いた検討

    宮代こずゑ, 扇谷昌克

    日本心理学会第85回大会  2021.9 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Poster presentation  

  • 中学生を取り巻くストレッサーとソーシャル・サポートに関する調査――生徒指導と校内支援の在り方についての一考察――

    宮代こずゑ, 中野学

    日本教育心理学会第63回総会  2021.8 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Poster presentation  

  • 学校ボランティア活動を含めた教育実習改革の効果検証―学生の意識と達成目標に基づく評価の変容―

    南伸昌, 宮代こずゑ

    日本教育大学協会 全国教育実習研究部門 第34回 研究協議会(教育実習研究,34,4-5)  2020.10 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

  • 大学生における食生活指針への関心・実行状況と食行動異常傾向

    白石智子, 大森玲子, 宮代こずゑ, 石川由美子

    日本心理学会第83回大会  2019.9 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Poster presentation  

  • Gradually ascending sound with accelerating automatic driving vehicle might change passengers' tension or anxiety: analysis of biometrical index. International conference

    Akitoshi Tomita, Etsuko T. Harada, Kozue Miyashiro, Satoshi Ando, Maito Ohmori, Hiroaki Yano

    the 39th Annual Meeting of the Cognitive Science Society (CogSci2017)  2017.7 

     More details

    Language:English   Presentation type:Poster presentation  

  • Effects of anti-harmonization between word's semantic and typography: An investigation using the visual world paradigm International conference

    Kozue Miyashiro, Shin-Ichiro Kosugi, Etsuko Harada

    The 31st International Congress of Psychology (ICP2016)  2016.7 

     More details

    Language:English  

  • Understandability of signboard direction and ageing: The universal design princilale in there. International conference

    Etsuko T. Harada, Kozue Miyashiro, Ema Hashimoto

    The 31st Internationla Congress of Psychology (ICP2016)   2016.7 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

    Venue:Yokohama  

  • Presenting information through multiple modalities: Some harmful effects on processing of words International conference

    2015.1 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

  • Harmonization effects between a word’s meaning and typography: An investigation using visual world paradigm International conference

    Kozue Miyashiro, Etsuko T. Harada

    The 37th Annual Conference of the Cognitive Science Society (CogSci2015)  2015.7 

     More details

    Language:English   Presentation type:Poster presentation  

  • Harmonization effects between a word's semantics and handwritten letters: An investigation using the visual world paradigm

    Miyashiro Kozue, Nakamura Misaki, Okabe Satomi, Harada Etsuko T.

    2015.7 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

  • 単語の意味と声質の印象一致が語の処理に及ぼす影響 : サイン音を付加提示した場合

    宮代 こずゑ, 望月 哲, 原田 悦子

    日本認知科学会第31回大会  2014.9 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Poster presentation  

  • Effects of harmonization between word’s meaning and voice quality on memory International conference

    Miyashiro, K, Harada, E. T

    The 36th Annual Conference of the Cognitive Science Society (CogSci2014)  2014.7 

     More details

    Language:English   Presentation type:Poster presentation  

  • The effect of the harmonization between words’ meaning and their voice quality of synthesized speech: Investigation using implicit/explicit memory tasks

    2014.6 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

  • The effect of the harmonization between words’ meaning and their expression style on implicit memory: the investigation using multi-modality priming

    Miyashiro, K, Harada, E.T

    2013.6 

     More details

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

  • 漢字表記での単語提示はプライミング効果をもたらすか(1):テスト比較,聴覚提示条件との比較による検討

    原田悦子; 宮代こずゑ

    日本心理学会第77 回大会発表論文集  2013.9 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Poster presentation  

  • 漢字表記での単語. 提示はプライミング効果をもたらすか(2):学習時のかな提示・漢字提示の混合計画の効果による検証

    宮代こずゑ , 原田悦子

    日本心理学会第77回大会  2013.9 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Poster presentation  

  • The effects of the harmonization between a word’s meaning and its expression style on implicit memory: Differences between typography in vision and prosody in sounds International conference

    Miyashiro, K , Harada, E.T

    The 35th Annual Conference of the Cognitive Science Society (CogSci2013)  2013.7 

     More details

    Language:English   Presentation type:Poster presentation  

  • 画像認証システムによる本人認証 (1):登録画像の選択に影響を及ぼす要因の検討

    高橋 知世, 北神 慎司, 宮代 こずゑ, 原田 悦子, 須藤 智

    日本認知心理学会  2012 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

  • the effect of harmonization between word meaning and typography impression on implicit memory International conference

    Miyashiro, K, Harada, E.T

    The 34th Annual Conference of the Cognitive Science Society (CogSci2012)   2012.8 

     More details

    Language:English   Presentation type:Poster presentation  

  • 画像認証システムによる本人認証 (2):画像の種類及び再認のテスト反復効果

    宮代 こずゑ, 原田 悦子, 高橋 知世, 北神 慎司, 須藤 智

    日本認知心理学会  2012 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

  • 単語の意味の印象と文字表記形態の印象の一致度が潜在記憶に及ぼす影響

    宮代 こずゑ

    日本認知心理学会  2011 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

  • Identifying oneself by correctly picking one’s own pictures: A newly proposed picture-identification system and corresponding research questions International conference

    Harada, E.T, Miyashiro, K, Kitagami, S, Takahashi, T, Suto, S

    Psychonomic Society the 52nd Annual Meeting  2011.11 

     More details

    Language:English   Presentation type:Poster presentation  

  • 単語の意味の印象と文字表記形態の印象の一致度に関する調査

    宮代こずゑ

    日本認知科学会第28回大会  2011.9 

     More details

    Language:Japanese   Presentation type:Poster presentation  

▼display all

Awards for Research Activities

  • 宇都宮大学学長表彰 優秀賞(総合)

    2022   宇都宮大学  

  • 宇都宮大学学長表彰 優秀賞(総合)

    2021.1   宇都宮大学   教育、組織運営、社会貢献

    宮代こずゑ

Research Projects

  • 教員養成課程のキャリア選択自己効力感の向上を目指したキャリア教育プログラムの開発

    Grant number:21K02625  2022.3 - 2025.3

    Grants-in-Aid for Scientific Research (KAKENHI)  Grant-in-Aid for Scientific Research(C)

      More details

    Authorship:Coinvestigator(s)  Grant type:Competitive

  • 防災・減災の視点を取り入れた教科横断的な食育プログラムの開発と効果検証

    Grant number:21K02569  2021.4 - 2027.3

    Grants-in-Aid for Scientific Research (KAKENHI)  Grant-in-Aid for Scientific Research(C)

      More details

    Authorship:Coinvestigator(s) 

    Grant amount:\1820000 ( Direct Cost: \1400000 、 Indirect Cost:\420000 )

  • 食を通じた健康教育の授業実践に関する研究(令和2年度異分野融合スタートアップ研究助成)

    Research grant 

      More details

    Authorship:Principal investigator 

    Grant amount:\200000 ( Direct Cost: \200000 )

  • 食を通じた健康教育の授業実践に関する研究(令和元年度異分野融合スタートアップ研究助成)

    Research grant 

      More details

    Authorship:Principal investigator 

    Grant amount:\200000 ( Direct Cost: \200000 )

  • 共食イメージによる言葉掛け効果に関する実証的研究

    Research grant 

      More details

    Authorship:Coinvestigator(s) 

    Grant amount:\500000 ( Direct Cost: \500000 )

  • 共食イメージによる言葉掛け効果に関する実証的研究

    Research grant 

      More details

    Authorship:Coinvestigator(s) 

    Grant amount:\500000 ( Direct Cost: \500000 )

▼display all

 

Class

  • 認知心理的支援論  B100246

    2022  ( Graduate School )

  • 学習心理学  S161006

    2022  ( University )

  • 心身の発達と学習過程  S010064

    2022  ( University )

  • 新入生セミナー  G145001

    2022  ( University )

  • 教育心理学(中・高)  S100206

    2022  ( University )

  • 教育心理学  G901124

    2022  ( University )

  • 認知心理学  S010142

    2022  ( University )

  • 心身の発達と学習過程  S010066

    2022  ( University )

  • 心身の発達と学習過程  S010015

    2022  ( University )

  • 教育心理学研究セミナーⅠ  S010479

    2022  ( University )

  • 認知心理学特講  S010442

    2022  ( University )

  • 教育心理学(中・高)  S100205

    2022  ( University )

  • 心身の発達と学習過程  S010065

    2022  ( University )

  • 地域人間発達支援の実際と課題  B100027

    2022  ( Graduate School )

  • 教育心理学特講  S169115

    2021  ( University )

  • 学習心理学  S161006

    2021  ( University )

  • 教育心理学(中・高)  S100206

    2021  ( University )

  • 教育心理学  G901112

    2021  ( University )

  • 児童生徒の思考と認知  G321011

    2021  ( University )

  • 認知心理的支援論  B100246

    2021  ( Graduate School )

  • 学校教育分野卒業論文  S185012

    2021  ( University )

  • 教育心理学演習A  S178111

    2021  ( University )

  • 教育心理学(中・高)  S100205

    2021  ( University )

  • 心身の発達と学習過程  S010064

    2021  ( University )

  • 心身の発達と学習過程  S010015

    2021  ( University )

  • 教育心理学  G901124

    2021  ( University )

  • 心身の発達と学習過程  S010065

    2021  ( University )

  • 心身の発達と学習過程  S010066

    2021  ( University )

  • 心身の発達と学習過程 

    2021  ( University )

  • 心身の発達と学習過程 

    2020  ( University )

  • 教育心理学演習A  S178111

    2020  ( University )

  • 教育心理学特講  S169115

    2020  ( University )

  • 学習心理学  S161006

    2020  ( University )

  • 教育心理学(中・高)  S100206

    2020  ( University )

  • 教育心理学(中・高)  S100205

    2020  ( University )

  • 認知心理的支援論  B100246

    2020  ( Graduate School )

  • 教育心理学  G901124

    2020  ( University )

  • 教育心理学  G901112

    2020  ( University )

  • 心身の発達と学習過程  S010066

    2020  ( University )

  • 心身の発達と学習過程  S010065

    2020  ( University )

  • 心身の発達と学習過程  S010064

    2020  ( University )

  • 心身の発達と学習過程  S010015

    2020  ( University )

  • 教育心理学(幼・小・中・高)  G901152

    2019  ( University )

  • 教育心理学  G901112

    2019  ( University )

  • 教育心理学  G901124

    2019  ( University )

  • 児童生徒の思考と認知  G320330

    2019  ( University )

  • 教育心理学研究法  S169201

    2019  ( University )

  • 教育心理学研究法  S169200

    2019  ( University )

  • 教育心理学特講  S169115

    2019  ( University )

  • 学習心理学  S161006

    2019  ( University )

  • 教育心理学演習A  S178111

    2019  ( University )

  • 教育心理学(幼・小・中・高)  G901141

    2019  ( University )

  • 心身の発達と学習過程 

    2019  ( University )

  • 認知心理的支援論  B100246

    2019  ( Graduate School )

  • 教職入門(幼・小・中・高)  S103007

    2019  ( University )

  • 学習心理学  S161006

    2018  ( University )

  • 学校教育の心理学  M231008

    2018  ( Graduate School )

  • 新入生セミナー  G144501

    2018  ( University )

  • 教育心理学実験  S169100

    2018  ( University )

  • 教育心理学演習A  S178111

    2018  ( University )

  • 教育心理学  G901112

    2018  ( University )

  • 教育心理学特講  S169115

    2018  ( University )

  • 教育心理学  G901124

    2018  ( University )

  • 教職入門  S103006

    2018  ( University )

  • 教育心理学実験  S169100

    2017  ( University )

  • 教育心理学特講  S169115

    2017  ( University )

  • 教育心理学  G901124

    2017  ( University )

  • 教育心理学  G901124

    2017  ( University )

  • 学習心理学  S161006

    2017  ( University )

  • 児童生徒の思考と認知  G320330

    2017  ( University )

  • 教育心理学演習A  S178111

    2017  ( University )

▼display all

Award for Educational Activities

  • ベストレクチャー賞

    2022.2   宇都宮大学  

 

Social Activities

  • 教員免許状更新講習 必修C

    Lecturer

    2021.8

  • 教員免許状更新講習 教育心理領域

    Lecturer

    2020

  • 教員免許状更新講習 必修D

    Lecturer

    2019

  • 教員免許状更新講習 必修C

    Lecturer

    2018