2024/05/27 更新

写真a

チー ジエ
戚 傑
QI Jie
所属
国際学部 国際学科 教授
国際学部 附属多文化公共圏センター センター員
地域創生科学研究科 博士前期課程 社会デザイン科学専攻 多文化共生学プログラム 教授
地域創生科学研究科 博士後期課程 先端融合科学専攻 グローバル地域デザインプログラム 教授
職名
教授

学位

  • Ph.D.(専攻:教育学,副専攻:日本語学) ( 2001年12月 )

研究キーワード

  • 教育思想

  • 教育政策

  • カリキュラム理論

  • 日本語教育

  • 多文化教育

  • Communication Arts

  • Critical Cultural Studies

  • Environmental Justice

  • Postmodern Theory

  • Postcolonial Theory

研究分野

  • 人文・社会 / 教育社会学

  • 人文・社会 / 外国語教育

学歴

  • University of Wisconsin-Madison   教育学研究科   博士課程

    - 2001年12月

 

論文

  • A COMPREHENSIVE STATISTICAL MODEL FOR WATER ENVIRONMENT RANKING BASED ON MULTIPLE ENVIRONMENTAL 査読

    Shengping Zhang; Jie Qi

    Proceedings of the 13th International Conference on Geotechnique, Construction Materials and Environment   896 - 901   2023年11月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • A STUDY ON THE RELIABILITY OF AN ARTIFICIAL INTELLIGENCE MODEL FOR WATER ENVIRONMENT EVALUATION 査読

    Shengping Zhang; Jie Qi

    International Journal of GEOMATE   Vol. 25, Issue 107 ( Issue 107 )   220 - 227   2023年5月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • EXAMINING WATER ENVIRONMENT DATA FOR AN ARTIFICIAL INTELLIGENCE EVALUATION MODEL 査読

    Shengping Zhang; Jie Qi

    PROCEEDINGS OF EIGHTH INTERNATIONAL CONFERENCE – SEE 2022 STRUCTURE, ENGINEERING & ENVIRONMENT   478 - 483   2022年11月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

  • A Sensitivity Analysis of River Environment Factors Through Deep Learning 査読

    Shengping Zhang; Jie Qi

    International Journal of GEOMATE   Vol.23 ( Issue 97 )   146 - 153   2022年9月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • A STUDY ON APPLICATION OF DEEP LEARNING TO WATER ENVIRONMENT PLANNING 査読

    Shengping Zhang; Jie Qi

    PROCEEDINGS OF THE ELEVENTH INTERNATIONAL CONFERENCE - GEOMATE 2021   522 - 527   2021年11月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

  • Evaluating habitability of water environments for fireflies with an artificial intelligence model 査読

    International Journal of Geomate, Vol.18   87 - 93   2020年4月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • 漢字圏の日本語教育における読解指導とは : 解釈を深めるイメージの持たせ方について

    宇都宮大学国際学部多文化公共圏 センター年報   ( 12 )   110 - 122   2020年3月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

  • College English Test in China: What Is Called into Questions?

    宇都宮大学国際学部多文化公共圏 センター年報   ( 12 )   101 - 109   2020年3月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

  • Constructing an Artificial Intelligence Model for Water Environment Evaluation 査読

    Shengping Zhang; Jie Qi

    Proceedings of the 5th International Conference on Science, Engineering & Environment- GEOMATE 2019   568 - 574   2019年11月

  • Assemblages of Power and the Arts of Governing the Body 査読

    American Educational Research Association Online Paper Repository   1 - 18   2019年4月

     詳細を見る

    掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

    DOI: 10.3102/1438973

  • A multi-factor Paradigm for Multicultural Education in Japan: An Investigation of Living, Learning, School Activities and Community Life 査読

    Jiyoung Seo; Jie Qi

    Procedia - Social and Behavioral Sciences   1498 - 1503   2013年10月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Procedia - Social and Behavioral Sciences  

  • Multicultural Aspects in School Textbooks and Teachers in Japan: An Investigation of Living, Learning, School Activities and Community Life

    Jiyoung Seo; Jie Qi

    Proceeding of The Fourth Asian Conference on Education 2012   675-689 - 15   2012年12月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   出版者・発行元:The International Academic Forum (IAFOR)  

  • The Discursive Construction of the Problem Child in Japan 招待 査読

    Jie Qi

    Proceeding of the 2ed Childhoods Collectives Meeting『Understanding Childhoods through Literacy Development: Living and Learning in Global Era』   82-91 - 10   2012年8月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   出版者・発行元:韓国 梨花女子大学校  

  • Diversity and multiculturalism in Japan: what is called into question? 査読 国際誌

    Jie Qi

    Educational Research for Policy and Practice   10 ( 2 )   105 - 114   2011年6月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)   出版者・発行元:Springer  

  • 日本語と中国語の同形語における語 義の転用に関する対照研究 査読

    戚 傑

    宇都宮大学留学生教育研究論集   創刊号   6 - 28   2010年6月

     詳細を見る

    記述言語:日本語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)   出版者・発行元:宇都宮大学留学生センター  

  • Globalization, Citizenship, and Educational Reform 査読

    Jie Qi

    Educational Resourses Information Center Collection   ED507891   1 - 13   2009年4月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)   出版者・発行元:Education Resources Information Center  

  • Globalization and Educational Reform in Contemporary Japan 査読

    Jie Qi; S.P. Zhang

    『Conference Proceeding of 2008 Asia-Pacific Educational Research Association (APERA)』、www.apera08.nie.edu.sg/proceedings/4.19.pdf   1 - 10   2008年11月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)   出版者・発行元:Asia-Pacific Educational Research Association (APERA)  

  • The Issue of Diversity and Multiculturalism in Japan 査読

    Jie Qi; S.P. Zhang

    1 - 12   2008年3月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)   出版者・発行元:米国教育学会  

    http://64.112.226.77/one/aera/aera08/index.php?cmd=Download+Document&key=view_paper_file&file_index=4&pop_up=true&no_click_key=true&attachment_style=inline&PHPSESSID=021c85b217865e56b870e144ee1a55f5

  • Social Reconstruction and Contemporary Japanese Curriculum Reform(基調講演論文) 招待 査読

    Jie Qi

    Proceedings of 2005 International Symposium on Cu   Vol. 1   201 - 221   2005年5月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)   出版者・発行元:台北市立師範学院  

  • The reasoning of "successful Japanese language teacher and learners

    宇都宮大学留学生センター年報   No. 1   2005年4月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

  • Deconstructing the Child’s Nature: Language, Technology and Pedagogy

    Jie Qi

    宇都宮大学国際学部研究論集   16   153 - 164   2003年10月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

  • Educational Reform in Contemporary Japan: Individualization and Internationalization

    Jie Qi

    宇都宮大学国際学部研究論集   No. 15   2003年3月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

  • A history of the present on the Japanese problem student: Using Foucault to investigate discourse 査読

    Kojiro Imazu; Jie Qi

    名古屋大学教育学部紀要   47 ( 2 )   2000年9月

     詳細を見る

    担当区分:責任著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(大学,研究機関等紀要)  

  • The reasoning of teaching and schooling in Japan: Using Foucause to explicate discourse 査読

    Jie Qi

    American Association of Teacher Education, microfiche collection   ED424198   1998年4月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)   出版者・発行元:American Association of Teacher Education  

  • Postmodernism and Marxism: What is called into question in the educational discourse? 査読

    Jie Qi

    American Association of Teacher Education, microfiche collection   ED42416   1997年3月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)   出版者・発行元:American Association of Teacher Education  

  • Problematizing the "taking for granted in educational issues 査読

    Jie Qi

    American Association of Teacher Education, microfiche collection   ED424197   1997年3月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(その他学術会議資料等)   出版者・発行元:American Association of Teacher Education  

▼全件表示

書籍等出版物

  • グローバル化と外国人児童生徒教育

    戚傑( 担当: 分担執筆 ,  範囲: 7章「ポストコロニアルの視点から多文化主義、多文化共生と多文化教育を考える」(pp.91-107)単独執筆)

    一芸社  2022年9月  ( ISBN:4863592612

     詳細を見る

    総ページ数:112   担当ページ:91-107   記述言語:日本語   著書種別:教科書・概説・概論

  • Epistemic Colonialism and the Transfer of Curriculum Knowledge across Borders (Studies in Curriculum Theory Series) 査読 国際共著

    Jie Qi, Jiyoung Seo-Cense, Shengping Zhang( 担当: 分担執筆 ,  範囲: Hybridization, Classification, and Transformation of Multiculturalism and Multicultural Education)

    Routledge  2022年2月  ( ISBN:9780367339487

     詳細を見る

    総ページ数:275   担当ページ:200-213   記述言語:英語   著書種別:学術書

    DOI: https://doi.org/10.4324/9780429323027

  • 多文化共生をどう捉えるか

    ( 担当: 共著)

    2018年 

     詳細を見る

    記述言語:日本語  

  • A Political Sociology of Educational Knowledge: Studies of Exclusions and Difference 査読 国際共著

    Jie Qi( 担当: 共著)

    2017年2月  ( ISBN:1138694177

     詳細を見る

    総ページ数:282   担当ページ:177-192   記述言語:英語   著書種別:学術書

  • 共生のための言語教育と多文化教育:日中同形語の語義転用からみる日中間の発想の相違点と類似点

    戚傑( 担当: 単著)

    白帝社  2016年3月  ( ISBN:4863982321

     詳細を見る

    担当ページ:80   記述言語:日本語   著書種別:学術書

  • 世界を見るための38講 (下野新聞新書) 新書

    戚 傑( 範囲: 第26講「大学教育の国際化を見る一視点」(pp.142-146) 単独執筆)

    下野新聞社  2014年9月  ( ISBN:4882865645

     詳細を見る

    記述言語:日本語   著書種別:一般書・啓蒙書

  • Systems of Reason and the Politics of Schooling: School Reform and Sciences of Education in the Tradition of Thomas S. Popkewitz (Routledge International Studies in the Philosophy of Education) 査読 国際共著

    Jie Qi( 担当: 共著)

    Routledge  2014年4月  ( ISBN:0415524164

     詳細を見る

    総ページ数:380   記述言語:英語   著書種別:学術書

  • New Curriculum History 査読 国際共著

    Jie Qi    ( 担当: 共著)

    Sense Publishers  2009年3月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   著書種別:学術書

  • The Child in the World/the World in the Child: Education And the Configuration of a Universal, Modern, And Globalized Childhood (Critical Cultural Studies of Childhood) 査読 国際共著

    Jie Qi( 担当: 共著)

    Palgrave Macmillan Publishers  2006年10月  ( ISBN:9781403974976

     詳細を見る

    総ページ数:254   記述言語:英語   著書種別:学術書

  • 社会重建課程的理念與実践:覚醒、増能與行動 査読 国際共著

    Jie Qi( 担当: 共著)

    台湾五南図書出版公司  2006年9月  ( ISBN:9571144630

     詳細を見る

    記述言語:英語   著書種別:学術書

  • Inventing the Modern Self and John Dewey: Modernities and theTraveling of Pragmatism in Education 査読 国際共著

    Jie Qi( 担当: 共著)

    Palgrave Macmillan Publisher  2005年12月  ( ISBN:1403968624

     詳細を見る

    総ページ数:319   記述言語:英語   著書種別:学術書

  • 移動・都市・翻訳

    Jie Qi( 担当: 共著)

    宇都宮大学国際学部  2004年10月 

     詳細を見る

    記述言語:英語  

▼全件表示

講演・口頭発表等

  • Discursive Constructions of Multiculturalism and Multicultural Education in Japan 国際会議

    Jie Qi; Shengping Zhang

    2023 Annual Meeting of the American Educational Research Association  2023年5月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    開催年月日: 2023年5月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:CHICAGO   国名:アメリカ合衆国  

  • A COMPREHENSIVE STATISTICAL MODEL FOR WATER ENVIRONMENT RANKING BASED ON MULTIPLE ENVIRONMENTAL

    Shengping Zhang; Jie Qi

    2023年11月 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(一般)  

  • Teaching immigrant students: Paradoxes of Multiculturalism and Multicultural Education 国際共著

    Jie Qi; Ann Zhang

    The 67th Comparative and International Educational Society Annual Conference  2023年2月  Comparative and International Educational Society

     詳細を見る

    開催年月日: 2023年2月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Washington, D.C. (Virtual)   国名:アメリカ合衆国  

  • EXAMINING WATER ENVIRONMENT DATA FOR AN ARTIFICIAL INTELLIGENCE EVALUATION MODEL 国際会議

    Shengping Zhang; Jie Qi

    THE EIGHTH INTERNATIONAL CONFERENCE – SEE 2022 STRUCTURE, ENGINEERING & ENVIRONMENT  2022年11月 

     詳細を見る

    開催年月日: 2022年11月

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:MIE   国名:日本国  

  • A STUDY ON APPLICATION OF DEEP LEARNING TO WATER ENVIRONMENT PLANNING 国際会議

    Shengping Zhang; Jie Qi

    THE ELEVENTH INTERNATIONAL CONFERENCE - GEOMATE 2021 

     詳細を見る

    開催年月日: 2021年11月

    会議種別:口頭発表(一般)  

  • A discursive analysis of college English teaching in China from a social constructionism perspective 国際会議

    Wenjun Shi; Jie Qi

     詳細を見る

    開催年月日: 2021年4月

    会議種別:口頭発表(一般)  

  • Rethinking racism by examining the mechanisms of discriminatory housing and schooling in elementary and secondary schools 国際会議

    Jie Qi; David Hursh; Zhe Chen

    The 65th Comparative and International Educational Society Annual Conference 

     詳細を見る

    開催年月日: 2021年4月

    会議種別:口頭発表(一般)  

  • The Creation of the Chinese Intellectual: Appraising the Role of the State and Social Movements 国際会議

    Jie Qi; Shengping Zhang

    2021 Annual Meeting of the American Educational Research Association  2021年4月 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(一般)  

  • Advancing Equity for Minority Students Utilizing the LLSC Handbook: A Frontier in Critical Multicultural Education 国際会議

    2020年10月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

  • Foucaultian Analysis of Japanese Curriculum Reform 招待 国際会議

    Warner School Wednesday Conversation  2019年9月  Warner School of Education, University of Rochester

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

  • CONSTRUCTING AN ARTIFICIAL INTELLIGENCE MODEL FOR WATER ENVIRONMENT EVALUATION 国際会議

    5th Int. Conf. on Science, Engineering & Environment   2019年11月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

  • Discursive Formations of "Good" and "Bad": The Genealogy of Japanese Schooling( 国際会議

    Jie Qi S.P.Zhang

    2017 Annual Meeting of the American Educational Research Association   2017年4月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:アメリカ, サンアントニオ  

  • The Discursive Formations and Problematizations of the Japanese Notion of Multiculturalism 国際会議

    Jie Qi; S.P.Zhang

    2016 Annual Meeting of the American Educational Research Association   2016年4月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:アメリカ, ワシントン  

  • Historical-ComparativeAnalyses of the Discursive Space of Images 国際会議

    Hannah Tavares; Jie Qi

    2015 Annual Meeting of the American Educational Research Association   2015年4月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:アメリカ, シカゴ  

  • Discursive Formation:The Construction of the Problem Child 国際会議

    Jie Qi

    2014 Annual Meeting of the American Educational Research Association   2014年4月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:アメリカ, フィラデルフィア  

  • Teaching in Japan: The Production as a Disciplinary Power 国際会議

    Jie Qi

    2013 Annual Meeting of the American Educational Resear  2013年4月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:アメリカ、San Francisco  

  • The Discursive Construction of the Problem Child in Japan 招待 国際会議

    Jie Qi

    2ed Childhoods Collectives Meeting 『Understanding Childhoods through Literacy Development: Living and Learning in Global Era』  2012年8月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(招待・特別)  

    開催地:韓国、ソウル  

  • Multicultural Aspects in School Textbooks and Teachers in Japan: An Investigation of Living, Learning, School Activities and Community Life 国際会議

    Jiyoung Seo; Jie Qi

    The Fourth Asian Conference on Education 2012  2012年10月  The Hong Kong Institute of Education (HKIEd)

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:大阪  

  • A Multi-factor Paradigm for Multicultural Education in Japan: An Investigation of Living, Learning, School Activities and Community Lif 国際会議

    Jiyoung Seo; Jie Qi

    The 3rd World Conference on Learning, Teaching & Educational Leadership  2012年10月  ?stanbul Bahcesehir Universty

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:ベルギー、ブリュッセル  

  • Curriculum Reform and Policies of Japanese Language Education for Immigrant Children 国際会議

    Jie Qi; S.P.Zhang

    2012 Annual Meeting of the American Educational Resear  2012年4月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:アメリカ、New Orleans  

  • Homogeneous versus homogenous on Japanese language educated for foreigners 国際会議

    Jie Qi; S.P.Zhang

    2011 Annual Meeting of the American Educational Resear  2011年4月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:米国、New Orleans  

  • Cosmopolitanisms, the Governing Modern Schooling, and Processes of Abjection 国際共著 国際会議

    Thomas S. Popkewitz; Jie Qi

    2010 Annual Meeting of the American Educational Resear  2010年5月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:米国、Denver  

  • Discursive Formations and Immigrant Identities: Collective Subjectivity, Surveillance and Normalization 国際会議

    Jie Qi; Matsuo Tamaki; Fumiko Sakamoto

    International Research Confetrence 2009: Global Citizenship for the 21 Century  2009年11月  California State Polytechnic University Pomona

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:米国、Pomona  

  • Problematizing the Notion of Multiculturalism in Contemporary Japan 国際会議

    Jie Qi

    2007 Annual Meeting of the American Educational Resear  2007年4月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:米国、シカゴ  

  • The Issue of Diversity and Multiculturalism in Japan 国際会議

    Jie Qi; S.P. Zhang

    2008 Annual Meeting of the American Educational Resear  2008年3月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:米国、ニューヨーク  

  • Globalization, Citizenship, and Educational Reform 国際会議

    Jie Qi

    2009 Annual Meeting of the American Educational Resear  2009年4月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:米国、San Diego  

  • 国際化と大学カリキュラム改革:米国を事例に

    戚 傑

    日本教育社会学会第59回大会  2007年9月  日本教育社会学会

     詳細を見る

    記述言語:日本語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:茨城  

  • The Systems of Reasoning in the “Problematic” Child 招待 国際会議

    Jie Qi; S.P. Zhang

    15th International Conference: Reconceptualizing Early Childhood Education: Research, Theory, Policy and Practice  2007年12月  国際幼児教育学会

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:中国、香港  

  • Rethinking Multiculturalism and Multicultural Education in Japan 国際会議

    Jie Qi; S.P.Zhang

    Asia-Pacific Educational Research Association International Conference 2006  2006年11月  Asia-Pacific Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:香港  

  • Globalization and Japanese Language Education: History, Pedagogy and Diversity 国際会議

    Jie Qi

    Asia-Pacific Educational Research Association International Conference 2006  2006年11月  Asia-Pacific Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:香港  

  • The Mystery of the Japanese Language as a Device for Inclusion and Exclusion 国際会議

    Jie Qi

    Annual Meeting of the American Educational Resear  2005年4月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:カナダ, モントリオール  

  • アメリカにおける大学受験者減少とその対応に関する一考査

    戚 傑

    日本教育社会学会第57回大会  2005年9月  日本教育社会学会

     詳細を見る

    記述言語:日本語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:千葉  

  • Exploring Differing Discourses Describing Language Learning and Teaching in Young Children 招待 国際会議

    Dory Lightfoot; Jie Qi

    2005年10月 

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    国名:アメリカ合衆国  

  • Self Examination and the “Good” Japanese Student 招待 国際会議

    Jie Qi

    11th Reconceptualizing Early Childhood Education: Research, Theory, and Practice  2005年4月  国際幼児教育学会

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:米国、 Tempe  

  • Social Reconstruction and Contemporary Japanese Curriculum Reform 招待 国際会議

    Jie Qi

    2005 International Symposium on Curriculum for Social Reconstruction: Its Idea, Implication and Practice in Taiwan Educational Reform  2005年5月 

     詳細を見る

    会議種別:口頭発表(基調)  

    開催地:Taipei  

  • The Reasoning of Successful Japanese Language Teachers and Learners 国際会議

    Annual Meeting of the American Educational Research Association  2004年4月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:米国、 San Diego  

  • The Cultural, Social and Political understanding of Contemporary Japanese Teachers 国際会議

    Jie Qi

    Annual Meeting of the American Educational Resear  2004年4月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:米国、 San Diego  

  • 教育改革に関する言説的検討:個性化と国際化を中心に

    戚 傑

    第55回日本教育社会学会大会  2003年9月  日本教育社会学会

     詳細を見る

    記述言語:日本語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:東京  

  • Investigating the Discourse of the Professional Japanese Teacher 国際会議

    Jie Qi; Kojiro Imazu

    Annual Meeting of the American Educational Resear  2003年4月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:米国、 Chicago  

  • Educational Reform in Japan as a Discourse of Social Organization 国際会議

    Jie Qi

    46th Comparative and International Educational Soc  2002年3月  Comparative and International Educational Society

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:米国、Orlando  

  • The Art of Disciplining and Self-disciplining in Japanese Schools 国際会議

    Jie Qi

    Annual Meeting of the American Educational Resear  2000年4月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:米国、 New Orleans  

  • Is the “Problem” Student a Problem? A Genealogical Analysis of the Japanese Problematicness 国際会議

    Jie Qi

    Annual Meeting of the American Educational Research Association  2000年4月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:米国、 New Orleans  

  • Governmentality, Genealogy and Education 招待 国際会議

    Jie Qi

    19th Annual Journal of Curriculum Theorizing Conference on Curriculum Theory and Classroom Practice  1998年4月  Journal of Curriculum

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:米国、 Bloomington  

  • The Reasoning of Teaching and Schooling in Japan: Using Foucault to Explicate Discourse 国際会議

    Jie Qi

    Annual Meeting of the American Educational Research Association  1998年4月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:米国、 San Diego  

  • Problematizing the “Taken for Granted” in Educational Issues: Karl Marx, Antonio Gramsci, and Michel Foucault 国際会議

    Jie Qi

    Annual Meeting of the American Educational Research Association  1997年3月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:米国、 シカゴ  

  • Postmodernism and Marxism: What is Called into Question in the Educational Discourse? 国際会議

    Jie Qi

    Annual Meeting of the American Educational Research Association  1997年3月  American Educational Research Association

     詳細を見る

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:米国、 シカゴ  

▼全件表示

共同研究・競争的資金等の研究

  • 日本とアメリカにおける多文化主義と多文化共生に関する比較研究

    2022年8月 - 2022年9月

    令和4年度宇都宮大学3C基金女性研究者海外派遣助成金  

  • Japanese Language Education and Multiculturalism in the Context of Postcolonial Theory: Innovative Applications in the Classroom

    研究課題/領域番号:21K02294  2021年4月 - 2024年3月

    科学研究費補助金  基盤研究(C)

      詳細を見る

    担当区分:研究代表者  資金種別:競争的資金

    配分額:4030000円 ( 直接経費:3100000円 、 間接経費:930000円 )

  • Rethinking Multicultural Education in Japan: Lessons from the United States

    2019年 - 2021年

  • 地(知)の拠点大学における地方創生推進

    2017年

    競争的外部資金 

      詳細を見る

    担当区分:研究代表者 

    配分額:250000円 ( 直接経費:250000円 )

  • 大学院生を対象とする英語論文作成技法に関する授業科目強化事業

    2009年

    その他 

      詳細を見る

    担当区分:研究代表者  資金種別:競争的資金

    配分額:290000円 ( 直接経費:290000円 )

  • 交流協定提携校からの外国人留学生を対象とする「短期中級日本語プログラム」の開発と改善

    2008年

    その他 

      詳細を見る

    担当区分:研究代表者 

    配分額:290000円 ( 直接経費:290000円 )

  • アメリカ大学における教育理念とカリキュラム改革に関する研究 国際共著

    2007年

    研究助成金 

      詳細を見る

    担当区分:研究代表者  資金種別:競争的資金

    配分額:452000円 ( 直接経費:452000円 )

  • 留学生センターで開講している英語関連授業科目の強化事業

    2004年 - 2005年

    その他 

      詳細を見る

    担当区分:研究代表者 

    配分額:191000円 ( 直接経費:191000円 )

  • 米国における少子化に伴う大学受験生減少に対応した大学カリキュラム改革に関する調査研究

    2004年 - 2005年

    その他 

      詳細を見る

    担当区分:研究代表者 

    配分額:300000円 ( 直接経費:300000円 )

  • Rethinking Multicultural Education in Japan: Lessons from the United States

    研究助成金 

      詳細を見る

    担当区分:研究代表者 

    配分額:211円 ( 直接経費:211円 )

  • 地域連携・貢献活動支援経費,高齢者と留学生とのシェアハウスによる多世代交流・多文化共生促進効果に関する調査研究

    2018年

    その他 

      詳細を見る

    担当区分:研究代表者  資金種別:競争的資金

    配分額:200000円 ( 直接経費:200000円 )

▼全件表示

 

授業

  • グローバル化と多文化教育特論  C100091

    2022年度  ( 大学院 )

  • 多文化教育研究Ⅰ  B100172

    2022年度  ( 大学院 )

  • 卒業研究Ⅰ  K171025

    2022年度  ( 大学 )

  • 多文化教育研究Ⅱ  B100178

    2022年度  ( 大学院 )

  • 卒業研究Ⅱ  K171028

    2022年度  ( 大学 )

  • 国際協力研究B(移民と多文化教育演習)  K170728

    2022年度  ( 大学 )

  • 卒業研究準備演習  K199528

    2022年度  ( 大学 )

  • 移民と多文化教育  K170558

    2022年度  ( 大学 )

  • East/West: A Comparative Perspective  K170540

    2022年度  ( 大学 )

  • 多文化共生概論  K170101

    2022年度  ( 大学 )

  • グローバル化と外国人児童生徒教育  G475734

    2022年度  ( 大学 )

  • グローバル化と外国人児童生徒教育  G475733

    2022年度  ( 大学 )

  • グローバル実践力基礎演習I  K170301

    2022年度  ( 大学 )

  • 短期留学特別演習A(留学生・国際交流センター)  E10029

    2022年度  ( 大学 )

  • 短期留学特別演習B(留学生・国際交流センター)  E10030

    2022年度  ( 大学 )

  • グローカルな視座を養う (Glocal Perspectives)  B100003)

    2022年度  ( 大学院 )

  • 特別演習  C100001

    2022年度  ( 大学院 )

  • 卒業研究準備演習  K199528

    2021年度  ( 大学 )

  • 卒業研究Ⅱ  K171028

    2021年度  ( 大学 )

  • 短期留学生特別演習A  E10029

    2021年度 

  • 短期留学生特別演習B  E10030

    2021年度 

  • 卒業研究Ⅰ  K171025

    2021年度  ( 大学 )

  • 国際協力研究B(移民と多文化教育演習)  K170728

    2021年度  ( 大学 )

  • 移民と多文化教育  K170558

    2021年度  ( 大学 )

  • 特別研究Ⅱ  K9000146

    2021年度  ( 大学院 )

  • 国際学臨地研究  K9000145

    2021年度  ( 大学院 )

  • 国際学リサーチ演習  K9000144

    2021年度  ( 大学院 )

  • 多文化教育研究Ⅱ  B100178

    2021年度  ( 大学院 )

  • 多文化教育研究Ⅰ  B100172

    2021年度  ( 大学院 )

  • グローバル化と多文化教育特論  C100091

    2021年度  ( 大学院 )

  • グローカルな視座を養う (Glocal Perspectives)   B100003

    2021年度  ( 大学院 )

▼全件表示

 

社会貢献活動

  • 米国 University of Rochester, Warner School of Education, 講演「Problematizing the ‘Good’ Follower, Citizen and Worker: A Foucaultian Analysis of Japanese Curriculum Reform」(2019年9月)

    講師

  • 群馬県立館林高等学校「唯一性の価値・多様性の価値」(2019年6月)

    講師

  • 福島県立須賀川桐陽高等学校「唯一性の価値・多様性の価値」(2018年11月)

    講師

  • 東京都立本所高等学校「多重知能理論とこれからのグローバル人材」(2017年12月)

    講師

  • 福島南高校「唯一性の価値・多様性の価値」(2016年10月)

    講師

  • 福島南高校「唯一性の価値・多様性の価値」(2015年10月)

    講師

  • 鹿沼高校「唯一性の価値・多様性の価値」(2014年10月)

    講師

  • 宇都宮大学・財団法人みずほ国際交流奨学財団・独立行政法人日本学生支援機構の共催セミナ:「平成21年度国際大学交流セミナー」講師(2009年9月)

    講師

  • 宇都宮大学教育学部 教職員サマーセミナー「多文化教育の理論と方法論」講師(2007年7月)

    講師

  • 宇都宮市民大学講座「日本語あれこれ大百科」講師(2005年6月)

    講師

  • 栃木県国際交流協会が主催した公開講座講「日本語教育とボランティア」講師(2003年2月)

    講師

  • 栃木県今市市教育委員会が主催した公開講座「日本語教授法」講師(2002年年12月)

    講師

▼全件表示

学術貢献活動

  • American Educational Research Association (Division B: Curriculum Studies, SIG: Foucault and Contemporary Theory in Education, SIG: Decolonial, Postcolonial, and Anti-Colonial Studies in Education, SIG: Critical Perspectives in Early Childhood Education)

    査読

    2009年 - 現在

  • 学術誌『FORUM 』(ISSN 0963-8253; Oxford, United Kingdom)

    審査・評価, 査読

    2015年 - 2018年